Bewel Box Upgrade Kit ja muuta remppaa

Piti ihan oikeasti vain vaihtaa takarengas ja tarkistaa perälaakeri, koun maagine satatonnia on tulossa gessun mittariin hetikohta.

Rengas oli helppo homma, sillä 38 Service, Joensuussa, hoiti homman likipitäen odottaessa – käväisin syömässä prosessin aikana

mutta: peräboxi on nivelletty tukivarteen (kardaanitunneliin) nelulalaakereilla, joiden häkit olivat ruostuneet poikki ja neulat pomppasivat kiinnitysvaiheessa perän pulttien väliin, tuhoten alumiiniosasta jengat.

M26 hienokierre ja aluimiiniin oli pakallisiille toimijoille liikaa ja niinpä piti pistää netti kuumaksi ja tilata purkuosana uusi tukivarsi. Hinta, 50€, ei kyllä ole paha osahinta moottoripyöröilijälle.

Samaan syssyyn hylkäsin neulalaakeroinnin ja lykkäsin tilalle rasvattavat liukulaakerit. Aika näyttää, kestävätkö saman, minkä ne neulalaakerit kestivät, á 17 vuotta ja 90+t km

En edes tahdo tietää, mitä uusi tukivarsi olisi kustantanut.

Mutta nyt sama videona ja huomenna taas tien päälle: