Siitähän se alkaa, että pyörä on huollettu ja kamppeet tikissä.
Pyöränhuolto oli vähän pidempi juttu, sillä mm laturi piti käyttää pöydällä mennäkauden katoavien latausten selvittelyn vuoksi. Gessusta se edellyttää mm ABS-yksikön irroitusta. Ei iso juttu, mutta työläs prosessi. Joka tapauksessa oli tarkoitus vaihtaa jarrunesteet samalla kun vaihteisto ja perä tehdään. Siitä myöhemmin.
Kampeosastossa ensin vaihtui kypärä.
Scorpionin ADX-1 sisältää ominaisuudet, mitä on kovasti kaivannut: avattava kypärä ja kiinteä aurinkolippa ja, mikä tärkeintä, leveä ja laaja näkökenttä. Eikä ollut edes kallis. Kivijalasta ja paikallisesta liikkeestä halvemmalla kuin netistä.
Sitten se hyvin (loppuun)palvellut ja jo viisivuotias Hanxin ajopuku sai lähteä. Tilalle löytyi Harrasteosalta yllättävän edullinen ja hyvänmallinen Timeless-merkkinen puku. Siitä lisää, kunhan ehditään paineistamaan ajossa.
Harmittavasti yhdessäkään testatuista Joensuulaisista kivijalkaliikkeistä ajokengissä ei ollut tarjolla mieluista jalkinetta, etenkään järkevään hintaan. Eniten syö miestä se nykykenkien liki pakollinen pohjan pullukka, missä ei ole selkeästi erottuvaa kantaosaa ja kunnon kuviointia.
Ei käy enskan päälle, kuin kuitenkin välillä tulee noustua seisaalleen. Tai joutuu jumppaamaan norsua pihalla/reissussa. Pito maasta loppuu laakista ja tuntuma pyörästä hukkuu.
Ja niissä ketaleen sporttisaappassa nilkka on oletuksena väärässä asennossa, eikä niillä pysty ihminen edes kävelemään. Vartta tarvitaan vähintään puoleen säärtä, sillä siihen ne kolhut tulevat ensinnä, jos ei muuta, niin jalkatapeista, niin ne lyhytvartiset ja muutoin kivannäköiset jäävät myös hyllyyn.
Lisää avautumista ja kuvia, linkkien kera, tulee… seuraa kanavaa